4 Aralık 2023 Pazartesi

(BCP Kasım) Belgeseller

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında iki yılı arkamızda bıraktık ve üçüncü yılın sonuna yaklaştık. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.)  Kasım ayının teması ise Çocuklar, Hayvanlar ve Bilimkurguydu. Tema kapsamında bir kaç belgeselden bahsetmeyi seçtim.

  • Avusturalya'daki vahşi muhabbet kuşu ve papağan sürüleri hakkındaki bu belgeseli geçtiğimiz yıllarda izlemiştim. Birbirinden zeki ve oyuncu olan bu rengarenk kuşların neler yaptığını izlemek az buçuk kuşlara merakı olan herkesin ilgisini çekecektir. Çocuklarla izlemek ayrı bir zevkli oluyor. 




  • Wild Ones, hayvanlar hakkında kısa kısa bilgiler anlatıyor. Kısa sürede pek çok hayvan hakkında bilgi edinmek için ideal. Bu nedenle çocukların sıkılmayacağını düşünüyorum. 25 dklık 13 bölümüne rastladım. Hepsini bitirmedim ama yaşı çok küçük olmayan çocuklarla izlenebilir. Yine de önce kendiniz bir göz atın. 

  • Daha sakin ve dinlendirici bir şey arıyorsanız kuşların, balıkların yüksek çözünürlüklü videolarının yer aldığı seriler var. Tam bir görsel şölen. Biz yeğenlerimle çok beğendik. Gerçi videodaki görüntüler bir süre sonra kendini tekrarlıyor. Baştan söyleyeyim.




18 yorum:

  1. Bazı belgeselleri seyretmeye doyamıyor insan. Büyük emeklerle çok çaba harcayarak harikalar yaratıyorlar. Hele sualtı belgeselleri gerçek bir sanat eseri gibi.
    Teşekkürler, sayenizde ne güzel videolar izledik.
    Bu ay BCP 'ne pek katılım olmadı galiba. Acaba ben mi rastlamadım ?
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla emek var gerçekten. Beğenmenize sevindim. Bu ay 4-5 kişi yazdı sanırım. Bu ayın raporunu Tefrika yazacak. :)

      Sil
  2. Papağanları zevkle izleyeceğim, paylaşım için sağol.

    YanıtlaSil
  3. Benim pek bilgim ve ilgim yok bu konularda ama senin aktardığın belgeseller çok hoş ve ilginç oluyor. Hele ki sondakilerin görüntü kalitesi, hayvanların canlı renkleri de göz önüne alınınca hemen izletmek istiyor kendini bana. Wifi bulunca izleyeyim, mobil verim bu çözünürlüğü kaldıramayacak 😂
    Güzel öneriler olmuş, teşekkürler 🐥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. Sondakiler özellikle görüntü kalitesi bakımından insanın içini açıyor. :)

      Sil
  4. doğa hayvan belgesellerinin özellikle su altının hayranıyım, izlerim bunları da :) nat geo wild benim radyo gibi hep açık :) öncelikle penguen panda koala timsah balina :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mercanlardaki canlıları gösteren belgeselleri ayrı bir seviyorum. Keyifli seyirler. :)

      Sil
  5. Ilk kez tvlere 3d geldiginde babam boyle belgeseller bulur getirirdi. O zaman sanki baliklar onumde yuzuyor ya da kuslarin tuylerine dokunacak gibi olmak benim buyulemisti. Simdi o 3d bile eskidi geldiginden de hizli bir sekilde. Attiklarinizi inceleyip kardesime izletebilirim. Ilgisini cekecektir. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler. 4k olanlara mutlaka göz atın. Gerçekten elini uzatsan dokunabilirmişsin gibi. :)

      Sil
  6. Ne cabuk gecti 1 ay. Unutmusum yazmayi. Bir aksilik olmazsa haftasonu bcp yazisini yazmaya calisacagim ben de.

    YanıtlaSil
  7. Ayy benim küçük danam çok seviyor belgesel beraber bakalım biz. :)

    YanıtlaSil
  8. Belgesel izlemeyi çok severim. Trt Belgesel ya da TLC’de izlediğim belgeseller vardı. Hayvanlarla ilgili belgeselleri izlemek de keyifli oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarla beraber izlemek ayrı bir zevkli oluyor. :)

      Sil
  9. Ellerine sağlık capcanlı bir paylaşım olmuş ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...