23 Temmuz 2023 Pazar

(BCP Temmuz) Doctor Cha (Dizi Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında iki yılı arkamızda bıraktık. Bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.)  Temmuz ayının teması ise; Komedi, Mizah ve Alman Edebiyatıydı. Diziyi komedi teması için ayın başında izledim. Videolarına sıkça rastlasam da asıl izleme sebebim Bez Cadıları nın dizinin tanıtımını yapmasıydı. Dizimizin konusuna gelecek olursak;

Ablamız tıp mezunu olmasına rağmen yirmi yıl önce kendini ailesine ve çocuklarına adama kararı almış. Eşi de doktor ama uzun süredir aralarında bir soğukluk var.  Beklenmedik bir anda gelen hastalık ve bu duruma karşı eşinin ve kayınvalidesinin tutumu ablamızı üzüyor. Ameliyat sonrası daha önce verdiği tüm kararları gözden geçirmeye karar veriyor. Çalışıyor, sınava tekrar giriyor, oğlu ve eşinin çalıştığı hastanede staja başlıyor. Ama akraba olduklarını kimseye söylemiyorlar. 

Zaten dizinin en başında ablamızın eşinin, uzun süredir karısını aldattığını öğreniyoruz. Hem de aynı hastanede olan bir doktorla ve o doktordan da bir kızı var. Ablamızın eşi ve sevgilisi ablamızı istifa ettirmek için ellerinden geleni yapıyor. Her dizinin olmazsa olmazı aşk üçgeninin son parçası ise ablamızı ameliyat eden doktor. Başta sadece ablamıza destek olmak istiyor ama zamanla gönlünü kaptırıyor. Özellikle ablamızın aldatıldığını öğrendiğinde onu daha fazla korumak istiyor.

Konu itibari ile yürek burksa da diziyi izlerken gülme krizleri geçirdim. Hain eşin kıskançlık krizleri görülmeye değerdi. İşin eğlencesi bir yana bana kalırsa ihanet, bir insanın size olan duygularını öldürmenin en kesin yolu. Ayrıca tüm ailenin bu ihaneti öğrenip ablamızdan gizlemeleri de affedilir gibi değil. Ablamız gerçekleri öğrenene kadar komedi dizisi kıvamında giderken her şey ortaya çıktıktan sonra bol bol dram içeriyor dizimiz. Konusu itibari ile biraz canımı sıksa da dizi güzeldi. Sonlara doğru fazla uzatıldığını düşünüyorum. İkinci bir hastalık sahnesine gerek yoktu. Aşk üçgeni konusunda işlerin toz pembe bitmemesine sevindim. Gerçekçi bir finaldi.

25 yorum:

  1. Güzel bir inceleme olmuş, emeğine sağlık. :) Konusu pek ilgimi çekmedi ama daha çok daha farklı konuları işleyen diziler daha ilgimi çekiyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre sonra senaryolar kendini tekrar ediyor gibi hissediyor insan. :)

      Sil
  2. Hem üzücü hem komik. Birden fazla duygular hissettiren dizileri izlemeyi çok seviyorum. Özellikle de böyle zıt duyguları. Aldım hemen listeme. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler. Beğeneceğini düşünüyorum. :)

      Sil
  3. Bazan aglanacak halimize gulmek eldeki tek care oluyor. Güldürü beklenmedik şeylerdir ya bir taraftan, beklemediğimiz şeyler üzücü de olsa arada gülecek enerjimiz olması da güzel aslında. Aklıma iki uç örnek olarak joker filmi geldi güldürüden şiddete evrilen içiçe geçmiş bir okuma olarak. Ben de bu ayin konusu icin nacizane küçük bir Nasreddin hoca okumasi yapmaya çalışıyorum. Bu sefer zamanında yazabilirim umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey zıddıyla varlığını sürdürür. Birinin yokluğu diğerinin varlığını tehdit eder. :) Nasrettin Hoca yı severim. Merakla bekliyorum. :)

      Sil
  4. Pek denk gelmediğim bir dizi ama keyifli görünüyor. Listeme aldım, fırsatım olursa izlerim. Tavsiyen için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. oleey çok mu komik peki o zaman sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktor ablamız aldatıldığını öğrenene kadar (her ne kadar durum acı verici de olsa) karakterler insanı güldürüyor. Sonrası daha dramatik. :)

      Sil
  6. Bu diziyi görmemiştim.. bir süredir kore/uzakdoğu dizilerinden uzak kaldım, buna bir göz atacağım. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  7. Başı biraz şu an yayınlanan Hayatımın Neşesi dizisini anımsattı ama sonrası oldukça farklı imiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımın Neşesi dizisini izlemedim ama olabilir. :)

      Sil
  8. Ellerine sağlık güzel bir tanıtım olmuş. Dr cha keyifle izlediğim bir yapım oldu, özellikle ilgi bekleyen çocuklarına kendi hayatının da olduğunu vurguladığı sahne çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem güldürdü hem ağlattı. :) Beni en çok kızdıran ailedi herkesin bu ihaneti öğrenip annelerinden saklamasıydı. :(

      Sil
  9. https://pyknkaya.blogspot.com/2023/08/bcp-temmuz.html

    bir arkadaşımız daha katıldııııı :)

    YanıtlaSil
  10. Ya çok komik bir diziye benziyor. Konusu biraz üzücü aslında aldatılmak hiçte hoş bir şey değil. Kim olursa olsun hak etmiyor bana kalırsa. İzlenmeli diye düşünüyorum. Not aldım. 😊

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...