28 Temmuz 2021 Çarşamba

(BCP Temmuz) Kaykaycı Kız - Skater Girl (Film Tanıtım ve Yorum)


BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınEtkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın. Yazı yayınlamasanız dahi vakit bulduğunuzda grup üyelerinin yazılarına uğramayı ihmal etmeyin.)
Temmuz ayımızın teması Hindistan dı. Bu temaya uygun kitap okuyup, film-dizi izleyecektik. Ben hemen ayın başında bu filmi izledim. Çünkü bu ayın benim için yoğun geçeceğini biliyordum. İyi ki erken davranmışım. Ay nasıl başladı, bitti bilmiyorum. Şuan bir kitap okuyorum. Biterse onu da paylaşacağım inşaallah. Gelelim filmimize; 

Gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanmış.

Prerna, Hindistan ın bir köyünde yaşayan alt tabakadan bir kız. Küçük bir erkek kardeşi var. Ailesinin durumu iyi olmadığı için çoğunlukla okulu asıp pazarda bir şeyler satmaya gidiyor.

Babasının geçmişini araştırmak için bu köye gelen Londralı Jessica, bir şekilde Prerna ve kardeşiyle tanışıyor. Bir tahta ve dört tekerlekten oluşan oyuncaklarını görünce ve kaykay meraklısı bir arkadaşı kendini ziyarete gelince köy çocuklarında bir kaykay merakı baş gösteriyor. Jessica ve arkadaşının çocuklara kaykay öğretme macerası işte bu şekilde başlıyor. Katı kurallarla çevrili böyle bir köyde değişim hoş karşılanmıyor elbette. Prerna ise kaykaya hayran oluyor. Hayatında ilk kez kendini özgür hisseden kızımız Prerna nın özgürlüğü uzun sürmeyecek ve önüne yepyeni engeller çıkacak. Peki kızımız bu engeller aşabilecek mi ve nasıl?

Klasik  üç saatlik Hint filmlerinin aksine, normal bir film süresine sahip güzel bir filmdi. Gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanmış olması filmi daha güzel kılıyor. Keşke bazı uyarlamaların finalinde yaptıkları gibi bu hikayenin gerçek sahiplerini de gösterselerdi. Belki de ben gözden kaçırdım, bilmiyorum. 


31 yorum:

  1. Bu filmi blogda görmüştüm sanki, o yüzden ilgimi çekmişti. Fırsat olursa bakayım ben de. Çok uzun olmaması iyiymiş. :) Ben bu ayı da pas geçeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun olmaması çok büyük bir artı. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  2. Benim tarzım bi film gibi duruyor bakacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Çok ilginç bir filme benziyor, bu tarz karakterlerin özgürleşme hikayelerini cidden seviyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. Netflix de en çok izlenenler arasında görünce tanıtımına biraz baktım ama elim bir türlü gitmemişti:) İzleyeceğim:)

    YanıtlaSil
  5. Çok uzun filmlerin sağlam kurgusu varsa izlerim de, üç saat çok uzun geliyor. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  6. hıms peki izlerim tabii, daha şimdiden sevdiim :)

    YanıtlaSil
  7. bu ay kim yazcaktııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir yazacak bu ay. :) (Film dizi anime bloğunun sahibi)

      Sil
    2. pikuuu tenk yuuuu :) yazdım ben de şimdiiii heyoouaaa :)

      Sil
  8. Kaykay meraklısı biri olarak mutlaka izleyeceğim bu filmi listeme almıştım ama izlemeye fırsatım olmadı. Gerçek hayat hikayesinden uyarlandigini bilmiyordum şimdi daha çok meraklandim en kısa zamanda izleyeceğim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Daha önce konusu kaykayla ilgili olan bir yapım izlememiştim ama merak ettim. Uygun bir zamanda izlemeyi düşünüyorum, yorum için eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilkti sanırım. Keyifli seyirler. :)

      Sil
  10. Çok iyiydi bence film. Hint dizileri hakkında düşüncelerim ne kadar olumsuzsa hint filmleri hakkında da o kadar olumlu doğrusu. Filmdeki kız ile gurur duydum. Gerçek bir hayat hikayesinden uyarlandığını da bilmiyordum. Bakın şimdi daha da gurur duydum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlham vericiydi film. dizilere ben de yaklaşmıyorum ama filmlerin güzel örnekleri var. :)

      Sil
  11. Aslında çok benlik bir film değil ama hem kısa olması hem de ilham verici demen ilgimi çekti, belki izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızın cesareti kesinlikle ilham verici. Bana fazla kısa bile geldi. Tabi ileri sararak izlediğim için de olabilir. 😂

      Sil
  12. Ayy gerçekten, gerçekte olan kişileri görmek isterdim. Güzel oluyor film sonlarına ekleyince, daha anlamlı. Ben de izledim bunu biliyorsun, çok anlamlı bir filmdi, klişe olsa da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle finale koymaları gerekirdi. Çok daha güzel oluyor o vakit. 😊

      Sil
  13. Gerçek hayat hikayesi olduğunu bilmiyordum. Şimdi mücadelesi daha çok etkiledi beni. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz filmler şükretmemiz gereken ne çok şey olduğunu gösteriyor ve ilham veriyor insana. :)

      Sil
  14. İlham verici filmleri severim ayrıca gerçek hikaye olması da merak ettirdi ve hint filmleri kısalıyor mu ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni Hint dizileri de kisaymis. Netflix gibi platformlar daha kısa film-diziler yapıyor. 😂

      Sil
  15. Hint filmleri için yıllık kotam var :P Yılda 1 film yeterli bana ancak listeme ekliyorum belki arada kaçamak yaparım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint filmlerine zaman ayırmak cesaret istiyor. Uzunlukları sebebiyle göz korkutuyorlar. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...