2 Mart 2021 Salı

Ağaç Ev Sohbetleri 80

 Bu etkinliğe katılmam hep ani bir kararla oluyor. :) Konuyu gördüğüm gün ya da aklıma bir şey düştüğü an pat diye kendimi bu etkinlik için bir şeyler yazarken buluyorum. :) Eğleniyorum da. Bu haftanın konusu Aynadaki Yansımam dan gelmiş.

"Eğer bir masal karakteri olsanız nasıl biri olurdunuz? Görünüşünüz, kıyafetiniz, özel yeteneğiniz, yaşadığınız yer nasıl olurdu?"


Ben bir masal karakteri olsam, hayattan zevk almasını bilen, bazen güler yüzlü, bazen acıtacak gerçekleri söylemekten çekinmeyen, herkesin danışabilmesi ve dertleşebilmesi için kapısını hiç kapatmayan, yüzünde yılların bilgeliği ile oluşmuş sevimli kırışıklıklarıyla, saçlarına düşmüş beyazlarıyla, atletik ama biraz da tontik bir nine-teyze olurdum. (kendimi neden yaşlı olarak hayal ettiğimi bilmiyorum. Ama genç bir karakter olmak istemedim nedense.) Yeri geldi mi gürleyen ama özünde sakin görünen bir bilge. Ayda bir kaç kez farklı tatlarda yaptığı kek ve kurabiyeleri paketleyip, çocukların pencerelerine gizlice bırakan, bazen balık avlamak için denize açılan, bazen ağaca çıkıp elma toplayan, bazen ise çocuklarla birlikte minik haylazlıklar yapan bir çılgın. Yazları ayda bir okuma piknikleri adı altında etkinlikler düzenleyen ve bu etkinlik için yaşadığı köyün-kasabanın altını üstüne getiren biri. Bu okuma pikniklerinde herkes kitabını getirmeli ve yeme-içme faslı, su savaşları gibi etkinliğin vazgeçilmezleriyle birlikte, bir ağaca yaslanıp ya da çimenlere yüz üstü yatıp herkes bir saat kitap okumalı.

Denize yakın, iki katlı, geniş bir ahşap evde yaşardım. Arka bahçede atlarım olurdu. Okçulukta da maharetim olmalı tabi. 

Her pazar masal günü ilan ederdim. Özel güçlerimden biri, okuduğum kitabın içine girebilme ve diğerlerini de benimle kitabın içine sokabilme, kahramanlarla maceraya atılabilme olurdu. Bu sayede masal günü, kasabadaki tüm minikleri maceradan maceraya koştururdum. Diğer özel yeteneğim ise insanların yüreklerinde, kendilerinden bile sakladıkları isteklerini, niyetlerini görebilmek. Sorunlarına çözüm ararlarken, mutsuzluklarının karanlığından kurtulmaya çalışırlarken haylaz ve gizemli sözlerimle onlara yardımcı olurdum. 

Her kahramanın bir zayıf yönü vardır. Benimkisi başkalarının yüreğindekileri görebilsem de, kendi yüreğimdekileri bir türlü çözememem, bu konuda beceriksiz olmam olabilirdi.


31 yorum:

  1. İlginç ve gülümseten bir hayaldi. Her şeyi düşünmüşsünüz ne güzel. Okumak keyif verdi. :)

    YanıtlaSil
  2. Tek kelime ile bayıldım:) Kaleminize sağlık tontiş nine 😅

    YanıtlaSil
  3. Bu kahramanın bazı istekleri en azından kısıtlı çevrede yapılabilecek şeyler, yanılıyor muyum:-) Gerçekten mütevazi ve çok güzel bir hayal:-) Yaşlılar daha çok dinlenip, dikkate alındığı içindir belki bu şekilde hayal etmeniz. Harika bir yazı olmuş:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeyleri değiştirmek, güzelleştirmek, iyileştirmek için önce kendimiz ve çevremizden başlamalıyız. 😊
      Ben hayallerin gerçekleşmeye müsait olanlarını seviyorum. Kitapların içine dalamam belki ama kurabiye bırakabilirim kapılara.😂 Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Her şeyi düşünmüşsün canım okumak zevkliydi :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir karakter ama neden yaşlı hayal ettiniz bilemedim :)) Özel yetenekleriniz çok anlamlı geldi bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklı bir karış havada ergen bir karakter olmak istemedim nedense. Dünyayı her zaman 15inde ergen veletler mi kurtaracak? 😂

      Sil
  6. Bu haftanın konusu çok güzelmiş...

    YanıtlaSil
  7. Hayran kaldım tasvir ettiğiniz kahramana. Kutlarım yürekten. Önerilen konunun hakkını vermişsiniz 👏👏😊🤚

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel fikir. ben bu karakter üzerinde durayım biraz o vakit. :) Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Konu harika senin karakterin de süper😊

    YanıtlaSil
  10. Aşırııı beğendim... Bunun üzerine kitap yazsana, çok tatlı olmaz mı? Çok sevdim ben bu masal karakterini. Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay aklıma girdi zaten. Ben bunu iyice bir düşüneyim. 😍

      Sil
  11. ne güzel kahraman bu ki, kek dağıtan, masallara girebilen, kitap meraklısı bi kahraman, zaten sana benziyo yaptıkları, yetenekleriiii :) yeteneksiz kısmın da pek şeker, kahramanlar öyle olur ama de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bana benzeyen de ayrı bir mutlu etti beni. 😂

      Sil
  12. Masalımsı dünyada kırışlıklar dahi sevimlileşiyor değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece masallarda değil. Gerçek hayatta da güler yüzlü, görmüş geçirmiş, muhabbetli dene-ninelerin kırışıklıkları bile sevimli. 😊

      Sil
  13. yaa ne güzel hayal bu bayıldım :D kitap hikaye piknikleri çok güzel fikir buna benzer bir şeyi gerçek hayatta da yapabilirsin en azından tanıdıklarla filan yani sonra belki daha çok insan katılır ya niye olmasın ki :) bu arada kitaplara girebilme yeteneği de çok iyi fikirmiş mürekkep yürek gibi yaa ben de buna ek olarak sevdiğim kahramanları kitaptan çıkartabilmek isterdim çok iyi olmaz mıydıı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahramanları dışarı çıkarabilmek de çok iyiymiş. :) Aslında güzel fikir. Pandemi sebebiyle dışarı çıkamasak da ev içinde başlatabiliriz. :)

      Sil
  14. Denize yakın iki katlı ahşap ev benim hayalim :)

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel hayaller bunlar. Umarım bir gün hayalleriniz gerçekleşir:))

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...