18 Ocak 2021 Pazartesi

Vahşi Başlangıçlar - Shaun David Hutchinson (Tanıtım ve Yorum)

 

Kitabın konusu arka kapakta çok güzel anlatılmış. Direkt alıntı yapıyorum;

''Kirby Matheson’ın arabasından çıkması, okul arazisini geçmesi, spor salonuna girmesi, ateş açması ve altı kişiyi öldürüp beş kişiyi yaralaması sadece yirmi iki dakika sürmüştü. Ancak okuyacağınız bu kitap, yaşanan silahlı saldırının hikâyesi değil. Akıllardan çıkmayacak o günün anbean tekrar canlandırılması hiç değil.
Bu, arkadaşları olan, kitap okumayı seven, bandoda saksafon çalan ve daha önce başını belaya sokmamış on altı yaşındaki bir gencin, okula dolu bir silahla gelerek sınıf arkadaşlarına ateş açabilecek bir canavar hâline gelme hikâyesi. Her bölümde başka bir kurbanın bakış açısından, Kirby’nin kim olduğu ve kime dönüştüğüne dair yapbozun parçaları adım adım birleşiyor. Bazı anılar sevgi dolu, bazıları oldukça karanlık; bazıları ise alakasız görünen kavgalar, ilk öpücükler ya da partilerle ilgili.
Bütün kapıların ardında ise kaçınılmaz son sizleri bekliyor.''



İlk hikayede dokuz yaşında bir kız doğum gününde olanları anlatıyor. Bir bölüm sonra Kirby nin okulu basıp bir çok kişiyi öldürüp,  yaralayıp, intihar ettiği bölümü başka birinin gözünden okuyoruz. Bu karakterimiz Teddy ve yıllar önce kiloları sebebiyle zorbalığa uğradığı yaz kampında Kirby tarafından pek çok kez kurtarılmış biri. Olaydan sonra geçmişte tanıdığı Kirby ile anılarını hatırlıyor ve çevresinden gelen onu tanıdığında  böyle bir potansiyele sahip miydi, sorularıyla boğuşuyor.
Gerçekten öyle miydi?


Taciz edilen bir kızdan, mükemmel olmak zorunda olan bir ponpon kıza, küçük hanımdan, bir fotoğrafçıya, zorbadan, sevgiliye, bir silahtan, öğretmene pek çok kişinin hayatına dahil olup, onların hayatında Kirby nin yerini okuyoruz. Her hikayeyi başka bir yazar kaleme almış. Aslında on yedi farklı yazar tarafından bölümler halinde yazıldığını öğrenince acaba, demiştim. Ama hikayeler gerçekten iyi. Farklı yazarlar, farklı yazım tarzları sorun teşkil eder mi, diye endişe etmeyin. Yazım dili olarak sekteye uğratmamış kurguyu.  Kirby bu kitapta yan karakter. 


Kirby ile bir şekilde tanışmış olanlardan bazıları, malum olay gerçekleştikten sonra anılarını bu yeni Kirby e göre yeniden şekillendiriyorlar. 

Murat Menteş in bir sözü vardı, "Hatırlananlar, yaşananlarla örtüşmez; anlatılanlar da hatırlananlarla."

Bir kişi veya bir olay hakkında bilinmeyen bir faktör ortaya çıkınca, anılar otomatik olarak bu yeni faktöre göre yeniden güncelleniyor. Acaba bazı şeyleri yeni mi fark ediyoruz yoksa anılarımızı yeni haberlere mi uyarlıyoruz? 

Fotoğrafçı karakterimizin takıntılı tavrı pek sağlıklı olmasa da hikayesinin finali hüzünlüydü. Kalbimi kırdı. Öğretmenin gözünden anlatılan bölümün finali beni çok şaşırttı. Yok artık dedim yani. Bu  kitaba beş vermeyişimin sebebi kitap sonundaki bir iki hikayenin amacını tam olarak anlayamamış olmam. Fazla ergenceydi. (Bunu bir hakaret olarak söylemiyorum)Sıralama olarak yanlış gibi geldi. Bu hikayeleri aralara koyarak yedirebilirdiler. (Kurguda bir zaman sıralaması olmadığı için -hikayeler farklı zamanlarda, düzensiz işleniyor- bir sorun teşkil etmezdi.)  Son hikaye bir finalmiş gibi hissettirmedi. Bu hikayeyi daha gerilere alıp, Kirby nin kardeşinin, fotoğrafçının veya silahın hikayesiyle final yapsa ve Kirby nin  karanlık tarafına biraz daha vurgu yapılsa yıldızlı beş bile verebilirdim. Bunun dışında fikir, kurgu ve işleyiş güzeldi.






20 yorum:

  1. BCP için uğradığımda ilk defa yan tarafta gördüm bu kitabı demek bitti :) Ben kitaptan çok yorumunuzu beğendim, eklediğiniz kişinin sözünü, fotoğrafları. Kitap olduğundan daha gizemli ve üstün bir havaya kavuşmuş sanki. Bu konulu kitaplar bittikten sonra hep ''İnsanlar ne zalim.'' diyorum. Bazen de çok havada kalıyor, saçma bir neden sürülüyor okuyucunun karşısına ama bu ilk sınıfa giren bir kitap sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterin biraz daha karanlık yönlerine ağırlık verselerdi daha iyi olabilirdi sanki. Anlatım tarzı bakımından bir ilk. (ben rastlamadım en azından) Bu yönüyle bir artı puan kazandı. Güzel yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  2. Bu kitabı bir ara çok görüyordum bakacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Öneri için teşekkürler listeme alıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. İncelemen çok anlaşılır ve merak uyandırıcı :) Kirby'nin neler yaşadığını daha fazla öğrenmek istiyorummm 🥰

    YanıtlaSil
  5. Ay çok heyecanlı bir kitap buu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her hikayede yeni karakterlerle tanıştığımız için daha çok merak uyandırıyor. :)

      Sil
  6. Bu aralar suç belgeselleri izliyorum denk geldikçe, suçluları tanıdıkları anlatıyor bütün yaşamıyla her bölümde başka suçlu ele alınıyor. Ona benziyor sanki merak ettim kitabı :)

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir kitaba benziyor. Farklı yazarlar tarafından yazılmış olması ise farklı bir özellik. emeğine sağlık kenara kaydedildi. Okumaya değer bir eser gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçindeki bir kaç hikaye hariç çoğunu beğendim. :)

      Sil
  8. hımm gerçek suç hikayeleri gibi sanki, abd de böyle şeyler çok oluyo ya, ama kaçırılmayacak kitaplardan değil gibi demekki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçırılmaması gereken bir kitap değil.Anlatım tarzı farklı olduğu için ilgi çekebilir. :)

      Sil
  9. Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık ama beni pek meraklandırmadı nedense yani ilgi çekici gelmedi. :)

    YanıtlaSil
  10. Herkesin tarafından anlatılması ilgimi çekti ama tarzım değil yaa :D Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...