22 Temmuz 2013 Pazartesi

Melekler ve Şeytanlar - Dan Brown


http://www.bilgiuzmanlari.com/wp-content/uploads/2008/08/melekler_ve_big.jpg


Sonunda kitabı bitirebildim. Bu kitabı Okuma Şenliği 2013 etkinliği kapsamında 25 puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara kategorisi için okudum. 576 sayfalıktı kitap.Hemen tanıtıma geçiyorum.


Bir gece telefon sesiyle uyanan, bir üniversitede ders veren din simgeleri uzmanı Langdon, telefondaki kişiyi pek ciddiye almaz.Ancak faksla gelen resim işleri değiştirir.Bu göğsünden bir işaretle damgalanmış bir cesetin resmidir.Ama cesetteki işaret, yüzyıllardır hiçbir faliyet göstermemiş olan İlluminatinin işaretidir. Profesör bu resmi görsede inanmak istemez. Çünkü tarihçiler fikir birliği ile İlluminatinin yok olduğunu düşünmektedirler.Yinede apar topar yola çıkan profesör, bir çok ülkeden bilim adamının çalışmalar yaptığı, bilimin merkezi sayılan CERN in merkezine gider.Ölen kişinin bilim adamı olması işi dahada anlamsız kılsada, (Rivayete göre illuminati, bilim adamlarından oluşmuş ve dinleri -özellikle kiliseyi- ortadan kaldırmaya çalışan çok gizli bir gruptur) bu bilim adamının aslında bir papaz olduğunu öğrenince bir şeyler mantıklı gelmeye başlar.

Ölen bilim adamının kızının Cern e gelmesinin ardından işin ciddiyeti dahada büyür.Çünkü ölen bilim adamı kızıyla beraber 'karşı madde' adında bir madde üzerinde çalışmışlar ve bir miktar üretmişlerdir.Bu madde hiç bir kirliliğe sebep olmadan enerji üretebilir yakin herhangi bir madde ile temas etmesi halinde muazzam bir patlayıcı gücüne sahiptir ve üretiten en büyük miktar çalınmıştır.24 saat içinde madde bulunmazsa patlama kaçınılmazdır...

Bu maddenin çalınışıyla Papa seçimlerinin yapılacağı günün aynı olması yalnızca bir tesadüf mü?


Öncelikle kitap çok uzun ama hiç sıkmadı, bunu söyleyeyim.Bol aksiyon, entrika, akıl oyunları içeren bir kitaptı.İlluminatiye dair geniş bi bilgiye sahip oldum sayesinde.Ama beni rahatsız eden İlluminatinin maşa olarak kullandığı karakterin Arap olarak seçilmesi ve Arapların kana susamış olarak gösterilmesiydi.Peygamber EFendimiz buyuruyor ki, ''Arapları sevmek, şu üç nedenle zorunludur: Çünkü ben bir Arabım, çünkü Kur’an Arapça inmiştir, çünkü cennet sakinleri Arapça konuşurlar.'' Sünnete ittibaen arapları seviyorum.Arapçayı çok seviyorum.Özellikle İslamın kötü gösterilmeye, müslümanın barbar gösterilmeye çalışması çok can sıkıcı açıkçası.Neyse konuya dönüyorum hemen kurgusu ve dilini beğendim.



Benden 5 üzerinden 5 alır bu kitap. Gerçi 5 -4 arasında kaldım ama neyse :)



-------------------------------------------

İlluminatinin tarihi çok eskidir. 1 Mayıs 1776 da kurulmuştur. 1785 te Baveryan hükümeti tarafından dağıtılan grubun tüm dökümanları yayınlanmıştır. O tarihten sonraki illuminati topluluğu sürekli gizli kalmıştır. Hala topluluğun kesin varlığı hakkında bir bilgi yoktur. Örgütün temel amacı yeni dünya düzenini kurmaktır. Yeni dünya düzeni bütün dünyayı tek dil, din, devlet  altında toplamaktır.İşaretlerine medyada oldukça sık rastlanmasına karşın, bir çok kişi bundan habersizdir

6 yorum:

  1. Favori olmayı hak eden bir kitap :)

    YanıtlaSil
  2. Benimde en sevdiklerimden cehennem hariç hepsini okudum dan brown kitaplarının favorim melekler ve şeytanlar oldu :)

    YanıtlaSil
  3. Bir solukta okuduklarımdan. Severim Dan Brown eserlerini hemen hepsini okudum sanırım. Haa bu arada nacizane bir uyarı blogunun sag kısmını göremiyorum biraz kücültsen görebilecegim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda küçültmüştüm. Daha ne kadarını feda edebilirim bilmiyorum 😂 Bakayım bir ara.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...