12 Ekim 2022 Çarşamba

(BCP - Eylül) Sebzeli Yumurta ve Gimbap

 BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.) Eylül ayının teması yemek. İzlenecek onca dizi-film, okunacak onca kitap varken ben bir tarifle geldim. Aslında aklımda Japon tatlısı olan mocchi vardı. Ama bir türlü fırsat bulamadım. Bu sıralar favorim olan ve genellikle uzak doğuda sıkça yapılan sebzeli yumurta ve ilk kez denediğim Gimbap tarifini vereceğim.

Tarife youtube da rastladım. Dilerseniz göz atabilirsiniz. Benim düşeceğim bir kaç not var sadece;
pilavın iyi piştiğinden emin olun. Yoksa parçalanıyor. Benim üçgenin alt kısmında parçalanma oldu. İçine balık yerine tavuk da koyabilirsiniz ama ben köfteyle denedim. :) Güzeldi ama köfte soğuyunca sertleştiği için bekletmeden yemek en doğrusu olacaktır. (Birini ertesi gün yediğim halde çokta sıkıntı çıkarmadı. Yine de buzdolabında bekletirseniz yemeden önce mikrodalgada ısıtmanızı tavsiye ederim.) Bu tarifte dışını yumurtaya bulanıyor. Ben kenarlarını yeterince kızartmamışım, biraz beyaz kaldı. Yinede beğendim. :)


Sebzeli yumurtamıza gelecek olursak; tarifteki sebzeleri tercihinize göre değiştirebilirsiniz. (Tarif iki kişilik)

1 soğan

1 kapya biber

1 havuç

1 domates

1 patates 

3-4 yumurta

tuz

Soğanı doğrayıp tavada güzelce kavuruyoruz. Kapya biberi, domatesi doğrayıp, rendelediğimiz havuç ve patatesin suyunu sıkıp tavaya ekliyoruz. Güzelce kavrulmaları gerek. Ben havuçların kıtırtısını sevdiğim için 4-5 dk yeterli oluyor. Ardından tuz ve çırptığımız 3-4 yumurtayı ekleyip güzelce karıştırıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. 


22 yorum:

  1. Farklı bir yol izlemişsin bu kez, güzel. :)) Gimbapı hep dizilerde görüyorum merak ederdim, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Japon tatlılarından deneyecektim ama fırsatım olmadı. :)

      Sil
    2. Olsun başka zaman da deneyip paylaşabilirsin. :) Ben de şunu yapmıştım, link açılır mı bilmiyorum da. Dango (Japon Tatlısı) https://www.nefisyemektarifleri.com/dango-japon-tatlisi/

      Sil
    3. Buna da göz atmıştım. Bir ara deneyeceğim. :) Japon tatlılarından wagashi görsel olarak çok hoş görünüyor. :)

      Sil
  2. Aa.. gimbap merak ediyordum, gittiğim Kore lokantalarında da maalesef rastlamadım buna. Ne güzel yapmışsın bravo :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yapımı çok basit bir kaç kere denemek gerek. ::)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Gimbap biraz uğraştırıcı olsa da sebzeli yumurta doyurucu ve güzel oluyor.

      Sil
  4. Valla ben evde uğraşacak enerjiye sahip değilim. Gidip yerinde yiyelim baktım yakında bir yere açılmış kore restoranı. 🙈

    YanıtlaSil
  5. Bu ayın en keyifli ve en emekli yazısı bu olmuş. Dizilerde en çok adını duyduğum ve gördüğüm yemeklerden bu, hep merak etmişimdir. Tam anlamıyla ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Uzun zamandır denemek istiyordum. :)

      Sil
  6. aaaa oley yaa işte en faydalı yazı bu, sopung kore yerinde yedim, yaaa demek yani zor deyil yapması, saooool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapımı kolay. Pirincin iyi piştiğinden emin olmak gerekli. :)

      Sil
  7. Gimbap ilginç görünüyor. Uzak Doğu mutfağı ile 35 yaşında tanışmış ve çok sevmiş biri olarak farklı tarifler denemeye açığım :-)

    YanıtlaSil
  8. Tarifi okurken ağzım sulandı ehehe :) Gimbap deneme fırsatım olmuştu ve sevmiştim. Belki evde yapmayı da deneyebilirim. Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa denedim aslında yapımı bayağı kolaymış. :)

      Sil
  9. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Ben ton balıklısını çok seviyorum ama midem uygun değilse sade de tüketmek keyifli oluyor valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende balıklı denemek istiyorum. Başka neyli olabilir acaba, bir araştırmak lazım. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...