1 Ağustos 2013 Perşembe

Ramazan Turumuz


Mukabele okuduğum ve bayanlara Kuran dersi verdiğim camide, belediyenin 2 tane otobüs tahsis etmesi üzerine güzel bi Ramazan turu yaptık bir kaç gün önce. Aslında bana kalsa pek götürme taraftarı değildim.Kimne derse desin bende bir bayan olarak söylüyorum; kalabalık bir bayan topluluğunu zapt etmek çok zor. Daha önceden dilim yandığı için bayanlar istesede ben götürmeyecektim.Ama belediye ücretsiz otobüs verince, hadi dedim fırsat kapımıza gelmiş geri tepmek olmaz.Cemaatimiz bir hayli kalabalık olduğu ve ancak 50-60 kişi götürebileceğimiz  için gelmek isteyenlerin ismini yazıp, kura çektik. Bayanları  ikiye ayırıp otobüslere yerleştirdik, düştük yollara.İlk olarak Eyüp'e gidip, Eyüp Sultan Hz.lerini ziyaret ettik.Tabi bayanlara kısa bir malumat verdik. (Eyüp Sultan ; sahabe olup, Rasulu Ekrem Medineye hicret ettiğinde 7 ay Peygamber efendimizi evinde misafir etme şerefine nail olmuştur.Sırf Efendimizin 'Konstantiniyye elbette fethedilecektir.Onu fetheden komutan ne güzel komutandır.Onun askeri ne güzel eskerdir' hadisinin övgüsüne nail olabilmek için İstanbul fethi için yola çıkan orduya katılmış fakat yolda vefat edip ordunun İstanbula varmasıyla gömülmüştür.) Burada hiç resim çekemedim bayanları bir arada tutabilmek için uğraşmaktan. Eyüp camiinde tahiyyatül mescid namazlarımızı kıldık.Otobüslerimize döndük.

Sonra (alt resimdeki) sur dibinde gömülü olan sahabeleri ziyaret edip dualarımızı ettik.Bu arada bahsetmeden geçmeyeyim.Türbe ziyareti islamda vardır.Yalnız gidip kabirdekinden istenmez.Böyle bir durum insanı dinden bile çıkarabilir.Doğru olan ise, türbede yatan mübarek zatın hürmetine Mevladan istemektir.Malesef bu yanılgı Türkiyede fazla yaygın.Gidip türbelere el sürme, çaput bağlama gibi şeyler tamamen batıl inançtır ve imanı tehlikeye atar.Vermeye kudreti yeten yalnız Allah'tır. Türbe ziyareti, tabiri caizse Allah dostlarının desteğini alarak Allah tan istemek içindir.Neyse bu meseleye açıklık getirdiğimize yazımıza devam edelim :)
























-------------------------------------------------------------------

Ardından Mehmet Emin Tokadi Hz.lerini ziyaret ettik. Kabrinin bulunduğu mezarlığın kapısında yazan ''Edeple gelen, lutüfla gider'' yazısı çok hoşuma gitti. Bir rivayete göre Mehmet Emin Tokadi Hz.leri ömründe bir kere dahi olsa kabrini ziyaret edenin cehennemde yanmaması için çok dua etmiş.
















-------------------------------------------------------------------
Bir sonraki durağımız Fatih oldu.Fatih Sultan Mehmet Hz.lerini ziyaret edip, Fatih camiinde 2 rekat tahiyyatül mescid namazlarımızı kılıp, kısa bir malumat verdik bayanlara.(21 yaşında tahta geçişi, zekası, 7 dil biliyor oluşu ve en önemlisi Efendimizin 'Konstantiniyye elbette fethedilecektir.Onu fetheden komutan ne güzel komutandır.Onun askeri ne güzel eskerdir' hadisinin övgüsüne nail olmuş mübarek bir zaat olduğundan bahsettik.)







-------------------------------------------------------------------
 Ardından Hırka-ı Şerife yürüdük;Hırka-ı Şerifi ilk görüşümdü benim.Çok güzeldi.1400 senedir muhafaza edilen, Peygamber Efendimizin bizzat giydiği Hırkası. Sanırım Veysel Karani Hz vasiyet olarak bıraktığı Hırkası İstanbuldaki. Sırf onu görmek bile değerdi bu sıcaktaki yolculuğa.






















-------------------------------------------------------------------

Son olarak Beykoza, Hz.Yuşa yı ziyaret gittik.Burada öğlen namazlarını kılıp, kısa bir tanıtımın ardından ziyaretimizi yaptık. (Hz Yuşa; Hz. Musadan sonra Peygamber olarak gelmiştir. Yahudilerin Allahın emrine karşı gelip, vadedilmiş toprakları ele geçirmek için yapılacak savaşa burun kıvırdıklarından Mevla onları 40 sene Sina çölünde hapsetmişti. 40 senenin ve Hz Musanın ölümünün ardından kendisine peygamberlik verilmiş ve Mevlanın emri yerine getirmek için girdikleri savaşta, güneş batmak üzereyken, düşmanların toparlanma fırsatı bulmaması için Allaha dua edip güneşi durduran peygamber olarak tarihe geçmiştir.)




















-------------------------------------------------------------------
Sonrasında bayanları alışveriş tezgahlarından binbir güçlükle toplayıp, otobüslere bindik ve evlerimize döndük hamdolsun. Öyle çok bi sorun yaşamadık.Ben ne kadar yumuşak biri olsamda, dışarıdan otoritel olarak görünürüm.Aslında dışarıda öyleyimde.Samimiyete izin versemde saygı çerçevesini aşmamalı. Saygısızlığa katlanamam.Bayanlar beni sever ama birazda çekinirler :P  Bu yüzden pek sorun çıkarmasalarda alışveriş konu bahis olunca bayanları tutmak ne mümkün :P

İşte böyle güzel bir gün geçirdik :)

6 yorum:

  1. Merhaba ya leyl bloğundaki resimleri gördüm ve yorum yapayım istedim.Eline sağlık güzel resimler paylaşmışsın. Ve çok teşekürler yaşlı teyzeleri kaybetmediğin için. :) Yalnız senin içinde bir rehberlik ve arkeoloğluluk var.Söylemeden geçemeyeceğim. :)Fotoraflar o kadar enteresan ki anlatamam. Hele birde yorumların var ki en çok bunu sevdim. :) Gerçekten ilerde vatana millet'e bir hayırlı biri olduğunu ben görürmüyüm bilmemde yakın bir zamanda çok iyi bir yazar olursan hiç şaşırmam. Hayırlı günler :)

    YanıtlaSil
  2. resimleri beğenmene sevindim :) resim çekmeyi cidden seviyorum. Rehberlikte iyiyimde arkeoloji konusunda bilemiyorum. Umarım iyi bir yazar olduğu ben de sende görebilirsin :) Bu güzel yorumun için teşekküreler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tur olmuş yazında resimlerde harika. İnşallah ramazan bitmeden bizde böyle güzel bir tur yapabiliriz :)

    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş canım güzel oluyor hem maddi hem manevi manada

      Sil
  4. Bi gün istanbula gelirim ben de görürüm inş. bu yerleri :(

    Çok güzel fotoğraflar ve yazı olmuş canım emeğine sağlık^^

    Alışveriş kadınların genlerinde var guzum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş canım benim ya beraber gezebilsek tadından yenmez :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...