19 Ekim 2019 Cumartesi

Görgü ve Casusluk - Gail Carriger (Tanıtım ve Yorum)



Steampunk, Görgü Okulu serisinin ilk kitabıyla karşınızdayım.

Yıl 1851, kurtadamlar vampirler hayaletler ve robotların olduğu bir dünyada Sophronia kadınlara dayatılan görgü kurallarını benimsememekte inat eden genç bir kızdır.
Sıkı bir eğitim alması için gelen kadının başından aşağıya -tamamen kazayla- bir tabak tatlı dökünce işler iyice tatsızlaşır.

14 yaşındaki kızımız annesinin tahammül sınırlarını fazlasıyla zorlayınca, görgü okuluna gönderilir. Pek isteksizce yola çıkan kızımız, yolculuğa kendisini almaya gelen müdire ve iki öğrenci ile başlar. Ancak yolda hava haydutlarının saldırısına uğrarlar.Haydutlar bir prototipin peşindedirler ve müdireyi arabadan zorla indirip yerini öğrenmek için tehdit ederler. Lakin arabadaki çocuklardan birinin Sophronia olması işleri karıştırır. Gittiği okulun sıradan bir adabı muhaşeret okulu olmadığından şüphelenmeye başlayan Sophronia ve yol arkadaşları bir şekilde bu olaydan kurtulup nihayet okula varır. İşte orada işler netleşmeye başlar. Çünkü bu okul, bir kaç zeplinle havada duran çok katlı uçan bir yapı şeklindedir.


(alıntıdır)

Okula ulaşmak için ihtiyacınız olan bir kurtadam ve bu okulda kesinlikle haylazca bir şeyler var. Bir yandan suikastçı ve casus yetiştiren, diğer yandan sosyeteye uyum sağlamanızı sağlayacak dersler veren bir okul düşünün. Sosyete kısmı Sophronia nın ilgisini çekmese de, aksiyon dolu casusluk bölümü kesinlikle onun gibi biri için idealdir. 
Herkes ortalıkta olmayan gizemli prototipin peşindeyken, maceradan geri duramayan kızımız kendini bu gizemi çözmeye adar.

Birbirinden farklı yeni arkadaşlar, birbirinin kuyusunu kazmaya hevesli düşmanlar, prototip peşindeki hava haydutları, okulun gizemli kazan dairesi, vampir ve kurtadamlar, bol miktarda elbise, kurdela, takılar ve daha bir çok şeyi bu kitapta bulabilirsiniz.



Bu dünyaya bayıldım. Kızımızın haylazlığına, okulun uçuyor olmasına, macera tutkusuna, merakına ve arkadaşlarına bayıldım. Özellikle Soap ve Vieve favorim.

Karakterlerin çoğuna sempati beslemek mümkün. Çok eğlenceliydi. Devam kitaplarının çevirilmediğini bilerek okuduğum için olabilir. Ama finali memnun ediciydi. İnsanı çok büyük bir merakta bırakacak şekilde bitmediği için memnunum.

Tek sorun kızımızın henüz on dört yaşında olması. O müdire mevzusunu hala tam anlamış değilim.Yine de kızımızın müdireyle görüşmesi fazla kısa, okulda hava haydutlarıyla karşılaşması fazla hızlıydı.







18 yorum:

  1. Güzel kitaptı ve ama dediğimn gibi kızın 14 yaşında olmasını ben de pek sevemedim. Seri devamı çıkarsa alırım gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle bir araştırdım, yazarın bir sürü serisi var.Neden çevirilmemiş şimdiye kadar bilmiyorum. Gayet sağlam bir dünya oluşturmuş yazar. Çıkarsa ben de okurum devamını. 😂

      Sil
  2. Uzun yıllar emek verilmiş içeriği dolu bir blog emeğinize sağlık.Sizi takibe aldım,sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. En kısa zamanda sayfanıza göz atacağım. :)

      Sil
  3. Bu tarz kitap okumak istediğimde bu kitaba bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap eğlenceliydi. Hem kurgulanan dünya hem de aksiyon yönünün yoğun olması hoşuma gitti.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Aslında oluşturulan dünya çok farklı. Umarım yazar devam kitaplarında konuyu dağıtamaz.

      Sil
  5. Kitaba birkaç kez denk gelmiştim ama hakkında bilgim yoktu. Sevdiğini görünce merak ettim ama alıp okur muyum emin değilim 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten devamı henüz çevirilmedi sanırım. Ben de kurulan bu dünyayı bu kadar seveceğimi tahmin etmemiştim. ^^

      Sil
  6. Daha önce hiç görmemiştim. Fantastik kitap vuu. Bana ufaktanb Ay günlüğü serisini hatırlattı 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Günlüğü serisinde insan robot karışımı karakterler vardı. Burada minik robotlar var. Seri nasıl devam eder bilmiyorum ama şu anlık kurgulanan dünya çok hoş. 😊

      Sil
  7. Kitabın konusu oldukça farklıymış, adında hiç böyle ilgi uyandırmamıştı ne yalan söyleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. kapağına bakınca tarihi aşk romanı gibi gözüküyor. ^^

      Sil
  8. Görgü ve Casusluk gerçekten ilgimi çeken konusu olan bir kitap ama ana karakterin 14 yaşında olması ve serinin devamının çıkmamış olması düşünüldüğünde kolay kolay okuyacağımı sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halbuki yazarın bir sürü kitabı çıkmış. Neden şimdiye kadar çevirmediler, anlamadım.:(

      Sil
  9. Vampir ve kurt adamlar oldum olasi dikkatimi cekmistir. Degisik bir kitaba benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik kitapları ben de çok seviyorum. ^^

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...