12 Aralık 2017 Salı

Asla Ayrilmayacağız - Emiko Jean (Tanıtım ve Yorum)



Her şey ikiz kız kardeşlerden Celia nın öfke dolu gözlerinden, bir kundaklama olayıyla başlıyor. Celia, kaldıkları sinir hastalıkları hastanesinden kardeşi ve Jason ın, kendisini arkada bırakıp kaçmalarına olan öfkesiyle peşlerine düşüyor. Soğuktan sığındıklari yeri ateşe verip, Jason ın ölmesine ve kız kardeşinin yaralanmasına sebep oluyor. Buraya kadar ilk yirmi sayfa da olanlar zaten. Ardından ikizlerden diğeri olan Alice in gözünden okumaya başlıyoruz. Yangına dair pek bir şey hatırlayamıyor ve hastahanede tedavi görmesinin ardından, kaçtıkları sinir hastalıkları hastanesi geri yollanmış durumda buluyor kendini. İkizini başka bir koğuşa alınmış. İşin en kötü yanı ise kundaklama suçu üzerine yıkılmış durumda. Kız kardeşinin içinde iyilik de bulunduğuna olan inancıyla yıllardır gösterdiği çaba, yerini büyük bir öfkeye bırakıyor. Bir de hastahaneye gelen patavatsız yeni bir hasta var tabi. Chase... Doktor Goodman Alice e bir defter verip hatırladığı her şeyi yazmasını istiyor. Bunun yangın olayını hatırlamasında yardımcı olacağını ve kendisinin yazılanları okumayacağını ilave ediyor. Bundan sonra kızımız yazmaya karar veriyor. Çünkü kendisi pek işbirliği yapan bir hasta sayılmaz.


Bir yandan Alice'nin yangından sonra klinikte yaşadıklarını okuyoruz, bir yandan Alice in günlüğüne yazdığı bölümlerle, henüz 4-5 yaşlarındayken dedesinin ölmesiyle başlayan kimsesizler kervanına katılıp, o bakıcı aile senin, bu bakıcı aile benim dolaşmalarını okuyoruz. Bu sırada Jason ile tanışmaları, kötü bakıcı aileler, Celia nın canilikleri de bir bir ortaya dökülüyor. Alice anılarını yazarken daha önce farketmediği şeyleri farkediyor. Biz de bu sayede geçmişini öğreniyoruz.

 İntikam almak için yola çıkacaksan, iki mezar kaz!!!
İntikam uğruna düşmanının rengine boyanmaya hazır mısın?

Henüz 32 sayfadayim.Okurken fark etmedim ama tanıtımını yazarken aklıma geldi, acaba........(Editlerken sildim çünkü final tam tahmin ettiğim gibiydi.) Okurken farklı teoriler üretsem de, farklı bir finali yakıştıramadım kurguya. Bu demek değil ki, kitap vasat. Aksine farklı ve sizi merakta bırakan bir akışa sahip. Sizi alıp götürüyor. Nasıl oldu da bu kadar net tahmin ettim finali inanın bende bilmiyorum. Ama sevdim kitabı. 




Özellikle oda arkadaşını çok sevdim. Kitaptaki kızımızın saçlarının pembe olması dışında; heyecanını bastımayışı, neşesi, esprileri felan bana hep Star Trek dizisindeki Slviya yı hatırlattı. Belkide tek ortak noktaları, ikisininde baş karakterin oda arkadaşı olmasıdır. :)))) 




2 yorum:

  1. Daha önce okumadığım bir roman bu, ilgimi çekti:) Okuma listeme ekliyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerilim kitaplarına yabancı değilim ama bu denli derin bir psikolojik gerilim türünde bir kitap okumamıştım. Eğer ki okursaniz yorumlarınızı beklerim :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...