20 Ağustos 2017 Pazar

Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck





Hikayemiz iki, mevsimlik çiftlik çalışanı hakkında.

O çiftlik senin, bu çiftlik benim dolaşıp, olaylar imkan verdikçe çalışıp, hayalleri için para biriktirmeye çalışan iki işçi...

George, ufak tefek ama zeki olan. Lennie ise, iri yarı, güçlü, kuvvetli olduğu kadar çocuksu olan. Çocuksu dediysem; sosyal beceriler ve düşünce bakımından çocuk gibi. George her zaman onu gözetip kolluyor. Son çalıştıkları çiftlikte Lennie nin hatası nedeniyle başları derde girince, başka bir çiftlik arıyorlar çalışmak için. Biz de onların yeni çiftliğe gidişleriyle başlayan olayları okuyoruz. zaten 126 sayfalık bir kitap olduğundan pekte uzun anlatmayacağım.



Hikayeyi sevdim. Karakterleri sevdim.Akıcı bir uslubu vardı yazarın.


Bir parça spoiler alarmı!

Ya ben böyle bir final beklememiştim. Olmamış mı, olmuş. Ama ne bileyim Lennie hatırına gidip o araziyi almış olmalarını, tavşanlar beslemelerini görmek isterdim. Belki de fazla mı pembe kaçardı, bu hkayeye? Emin değilim. Trajik bir sona sahip olmasına rağmen sevdim.




5 yorum:

  1. Benim de severek okuduğum bir kitaptı ama sanki bir şeyler eksikti, bilemiyorum...
    Güzel bir paylaşım olmuş! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa olduğu için böyle hissettirdi muhtemelen. Yine de o araziyi aldıklarını görmek isterdim kitap sonunda.

      Sil
  2. Sonu pek tatmin etmemiş anlaşılan ama gene de okuyasım geldi merak ettim ,trajik sonu :) evet okudum spoiler i bu sefer :))

    YanıtlaSil
  3. Bence kitap hayatın içinden olayları anlatıyor sonu üzse de mutlu son olmazdı sanırım.Ya da biraz düşünüce ilk önce köpek sonra o ,hasta olan şeyden kurtulmak gibi bi amaç var.Acaba bir mesaj mı,yoksa o algıyı eleştirmek mi?

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...