1 Ağustos 2017 Salı

Çocuklar İçin Büyük Karton Ev




İşte size dilediğinizde katlayıp kaldırabileceğiniz bir ev. Özellikle okul öncesi çocukları için eğlenceli ve eğitici bir oyun alanı olacaktır.



Bu proje uzun zamandır yapmak isteyip, sürekli ertelediğim bir projeydi. Üç yaşındaki yiğenimin doğum gününe bir hafta kala  sürekli doğum gününden bahsetmesi ve elimin altında yeni aldığımız fırının kartonu bulunmasıyla kolları sıvadım.



Öncelikle evi iki parçadan oluşturdum. Siz dilediğiniz gibi uyarlayabilirsiniz. Benim elimdeki kartonun kat yerleri yan duvar ve çatının bir tarafı olabilecek uzunluktaydı. Parçanın bir tanesi, sağ duvar ve çatının sağ tarafı, diğer parça; sol duvar ve çatının sol kısmı. İlk olarak kartonun kat yerlerini iyice koli bandı ile bantladım. Bant kullanmamım başlıca sebebi, bu evi dilediğimizde katlayıp kaldırabilmemiz için. Katlanmaması gereken yerlere 10 cm genişliğinde kartonlar kesip yapıştırdım. Göz ayarı bir yükseklikte pencereler açtım. Pencereleri, yıpranmamaları için, içinden dışına doğru kenarlarını bantladım.


İç kısımlarını elimde kalan yapışkanlı kaplıklarla kapladım güzelce. Çatının uçlarını birleştirirken koli bandı kullandım. Mükemmel olmak zorunda değil. Arka duvarını ev ne kadar geniş olsun istiyorsanız o genişlikte bir karton ile kapatabilirsiniz.Arka duvar ve yan duvarları da birbirine bant ile yapıştırdım. Katlanırken zorlanmamak için bu arka duvarın ortasından diklemesine (çatının uç kısmı hizasında) bir katlama noktası oluşturun. Çabuk yıptanmaması için bu kat yerinide bantlayın. Bu şekilde arka duvarı içeri doğru katlayarak iki duvarı birbirine yaklaştırarak katlayabilirsiniz. Çok ince olmasada 10 cmlik yer kaplıyor. Dilediğinizde kaldırabilirsiniz.




Evimizin yandan görünüşü . Dışını yapışkanlı kaplıkla kaplamadan önce, kartonu beyaza boyadım.En azından üzerinde resim ve yazı olan bölümleri. Yapışkanlı kaplık yeterince kalın olmadığından karton üzerindeki resimler görünüyor.


Pencerelere siyap bir çerçeve yapmak için siyah yapışkanlı kaplık kullandım. Elektrik bandı kullanabilirsiniz. Ya da sadece boyayabilirsiniz.


Kapı yerine tül kullandım ben. Pencerelere de tül yapıştırdım. Çatısı için oluklu karton kullandım. Her türlü kırtasiye malzemeleri satan yerde bulabilirsiniz. Gerçek çatı görünüşü veriyor.





Sonuç olarak cici evimiz burada. İlerleyen zamanlarda evin içine ocak yapmak istiyorum. Başka bir yayında görüşmek üzere. 














2 yorum:

  1. Harika olmuş *_* Ben de küçükken kendime koliden evler yapmaya bayılırdım ama bu şekilde profesyonelce olmuyordu tabii :) Emeğine sağlık ^_^

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...