14 Ağustos 2017 Pazartesi

Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu - Stefan Zweig





Stefan Zweig den okuduğum ilk kitap. Okuma etkinliğinin altıncı gününde ben doğmadan yazılan bir kitabı okumam gerekiyordu. Ben de bu kitapta karar kıldım. Kitap seyahatten dönen bir yazarın kapısında kalın bir mektup bulmasıyla başlıyor. Gerçi o değil uşağı buluyor ama neyse siz ne demek istediğimi anladınız. Mektubu okumaya başlayan yazarımız, adını dahi bilmediği bir kadından geldiğini öğreniyor. Ve bu kadın yazarımıza neredeyse saplantı derecesinde aşık. Yazar ile bizde kadının gözünden yaşadıklarını ve yazara olan duygularını okuyoruz.


Dilini beğendim, anlatılmı gerçekten akıcıydı ve çok hoşuma gitti.Her ne kadar kadının adama duyduğu saplantıyı tasvip etmesem de, yetersiz bir duygusal ortam ve çevrede yetişmiş olmasından kaynaklı, bir amaca ihtiyaç duyduğunu düşünüyorum. Güzeldi gerçekten. Bir Sır Saklı İçimde kitabıyla karşılaştırmak istemiyorum ama o kitaptaki aşk daha masum ve daha karşılıksız bir aşktı. 







2 yorum:

  1. Zweig merak ettiğim yazarlardan biri. :) Bu kitapla da çok karşılaşıyorum, bayağı adını duyurmuş bir kitap. :) Güzel bir paylaşım olmuş! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Zaten kısacık bir kitap 64 sayfa. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...