22 Mayıs 2017 Pazartesi

(Çocuk Etkinlikleri) Renkleri Eşleştirme






Selamlar ...
Bloğuma yeni bir bölüm daha ekliyorum. Çocuk Gelişimi üzerine aldığım eğitimden faydalanarak, minik yiğenim için hazırladığım eğitici oyuncakları , yapılışını ve çocuklara ne faydası olacağına dair yazılar yazacağım inşallah. Çok düşük meblalarla, bir çoğunu evde bulabileceğiniz malzemelerle yapabileceğiniz eğitici oyuncaklarla ne kadar çok eğleneceğinizi tahmin bile edemezsiniz.




İlk olarak en basit şekilde hazırlayabileceğiniz renk kartlarını göstermek istiyorum.  İsterseniz renkli kartonlarla, istediğiniz boyutta yapabilirsiniz. Ama daha dayanıklı olması için mukavvanın üzerine yapıştırmanızı tavsiye ederim.Her iki yüzeyini de aynı renkle kaplayın.   Mümkün olduğunca canlı renkleri seçin. İlk başlarda siyah ve kahverengi kullanmamanızı tavsiye ederim. Bir kaç renkle başlayıp zamanla çoğaltabilirsiniz.  



Bu oyunu oynamak için renkleri bilmesi gerekmiyor. Eşleştirme yaparak başlayabilirsiniz. Bu kartlarla 2-3 yaş çocuklarıyla renkleri öğrenebilir, boya kalemleriyle eşleştirme yapabilir hatta birbirinden farklı bir sürü objeyi karıştırıp, renklere göre ayırmasını sağlayabilirsiniz.En önemli olan şey; ASLA çocuğunuza baskı yapmayın. ''yanlış söylüyosun, o beyaz değil, siyah'' şeklinde suçlamada bulunmayın. Sizin yapmanız geren, oyun sırasında sürekli olarak renkleri telkin etmek. 



4-5 yaşındaki çocuklar için bütün oyuncakları bir yere döküp, 3-4 metre ilerine koyacağınız iki kova ile yarış yapabilirsiniz. Herhangi bir renk söyleyin -yeşil gibi-. ''Bir dakika içerisinde kovaya en çok kim yeşil renk oyuncak taşıyacak'' şeklinde daha heyecanlı bir oyuna çevirebilirsiniz. İşi daha zorlaştırıp, yere bantlarla çizeceğiniz labirenti takip edebilir yada kovaya gidiş yoluna minik engeller koyup üzerinden atlama, yavaş yürüme, yerinde üç kere zıplama gibi şartlar koyabilirsiniz.

İyi eğlenceler.


1 yorum:

  1. Renkler konusunda ben sınıfta kaldım sanırım.Farklı tonları henüz ben bile ne olduğunu bilemiyorum ya da yanlış biliyormuşum bunu yeni anladım 🙈
    Güzel bi bölüm olmuş, fikir almaya gelirim artık :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...