26 Ocak 2015 Pazartesi

(Labirent #3) Son İsyan - James Dashner



 Selam millet!

Kitap tanıtımları yaparken genel olarak kendi anlatımımdan oluşan bi tanıtımla yetiniyordum şimdiye kadar. Ancak bundan sonra olayı biraz renklendirmek adına tanıtımları biraz uzatma kararı aldım. Resimler ve alıntılardan yararlanmayı düşünüyorum şimdilik. Kitap bloglarını severek takip ediyorum. Zaten bir çok kitap bloğu yorumlarını bu şekilde renklendiriyor. Kitap alıntılarını ayrı olarak paylaşmaya devam edeceğim. Aynı alıntılara kitap tanıtımı yaptığım yayında da yer vereceğim. Belki her kitap için bu çabayı göstermeye bilirim. Çerez kitapları kısa tanıtımlarla geçerim muhtemelen. Çünkü (şiir, yazı ve sözlerimi yayınladığım) bir bloğum daha var. Facebook sayfasında sıksık yazılarımı paylaşsam da bloğumu bir süredir ihmal ettim. O bloğuma da zaman ayırmak istiyorum. En azından şimdilik planım bu. 




Alev Deneylerini başarıyla tamamlayan Thomas, Kayranlılar ve B Grubu doğruca İsyan'nın karargahına götürülür. Brenda'nın son uyarısı, işlerin daha da kötüleşeceğinin ilk kanıtıdır. Işıla maruz kaldığı öne sürülen Thomas haftalarca bir odada tutulur. Tabiki bu da İsyan'ın bir başka deneyidir. Odadan çıkartılıp arkadaşlarının yanına götürülen Thomas, geçmişi hatırlamamalarını sağlayan çipin beyinlerinden çıkarılacağını öğrenince, Newt ve Minho ile bu operasyonu olmayı reddederler. Ayrıca ışıla karşı kimlerin bağışık olup, kimlerin hastalığa maruz kaldığı da açıklanır. Bu haber büyük bir hüsrana neden olur.
Operasyonu reddeden üçlümüzü başka bir odaya alırlar. Bu nedenle diğerlerinden ayrı düşen üç silahşörler, biraz yardımla İsyandan kaçar.
Yapılacak çok şey vardır; beyinlerinde ki çipten kurtulup, İsyanın kontrol gücünü saf dışı bırakmak, ışıla maruz kalan arkadaşlarına yardım etmek, diğer Kayranlıları ve B Grubunu bulmak ve son olarak İsyan ı durdurmak.
Eski bir dostla karşılaşmak, bir dostu yitirmek, deliler sarayında bovling turuna çıkmak buzdağının sadece görünen kısmıdır.



Labirent serisinin ilk iki kitabını okuduktan sonra son kitaba ulaşamadan bol miktarda spoiler yemiştim. Sevdiğim bir karakterin son kitapta öleceğini biliyordum. Nedenini bilmesemde iki ihtimal üzerinde fikir yürütüyordum. Biri ihanet sebebiyle ölmesi, diğeri ise kitapta gerçekleşen sebepti. Her ne kadar bu kayıp beni üzsede ihanet sebebiyle olmadığına memnunum.


Serinin ilk iki kitaba yakışır bir son kitaba sahip olmadığını düşündüren yorumları okudukça, beklentilerim iyice düştü. Belki de bu sebeple kitabı mükemmel bulmasamda beğendim. Ve seriyi kitaplığımda Açlık Oyunları serisinin yanına yerleştirdim. Evet final beni pekte tatmin etmedi. Ama akıcılığı ve kurgusunu seviyor olmam -beklentimim düşük olmasını da ekleyelim- severek okumamı sağladı.


Geleyim bir miktar spoiler içerecek bölüme;


Brenda yı Teresa ya tercih ederim. İkinci kitaptaki sahte ihanet beni öyle öfkelendirdi ki, sanki bir kağıt gibi buruşturup Teresa karakterini çöpe attım. Haklı sebepleri olması umurumda değil. Geçmişin ve geleceğin bilinmezliği içinde kaybolmuşken, güvendiğin biri tarafından ihanete uğramak... Teresanın son fedakarlığı havayı bir nebze yumuşatsa da pek üzüldüm diyemicem.Yazarın; Teresa karakterinin pek sevimeyeceğini öngörüp, 'aman şunuda aradan çıkaralım' dercesine komik bir ölüm sahnelediğini düşünüyorum.

Üç silahşörümüzü İsyanda bırakıp gitmeleri üzerine sundukları sebep beni pek tatmin etmedi. Thomasın terk edildiklerini düşündüğü sayfalar beni hüzne boğdu.

Üçlümüzün hafızalarını geri almamak konusundaki ısrarları... Bu konuda ne düşündügüme henüz karar veremedim. Çocukça bir inat mıydı, zekice bir hamle mi? Bilemiyorum.



Thomas ın ameliyat meselesi kafamı karıştırdı. Sayfaları geri alıp tekrar tekrar okudum.Sanki arada kopukluk var. Bir bakıyoruz çevresinde, her ne olursa olsun operasyonu gerçekleştirmeye niyetli bir kalabalık, bir bakıyoruz yalnız uyanıyor kahramanımız ve üzerinde tek bir kesik bile yok.

Yukarda da bahsettiğim gibi final beni tam olarak memnun etmedi. Aklımda çok fazla soru işareti kaldı. Ama daha fazla uzatmak istemiyorum.

Neyse bu kadar eleştiri yeter sanırım.

Minho nun yorumlarına çok güldüm. Bu çocuğu cidden seviyorum. Her ne kadar filmde ki Minho daha uysal olsa da ben haylaz ve hazır cevap Minho yu daha çok seviyorum.


Başka bir kitap tanıtımında görüşmek üzere.

Yorumlarınızı bekliyorum.Kitaba dört vermeye kıyamadım. :)






Arka kapak ve Tanıtım Bültene yazımın sonunda yer veriyorum.Çünkü kapak yazısından önce tanıtımları okumayı tercih ediyorum.Önce kapak yazısını okumak, tanıtımın tüm süprizini kaçırıyor bence. :)


Her şeyin sonu geldi!

İSYAN, Thomas'ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır.

Kurtulan olacak mı? Ama İSYAN, Thomas'ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır!

Gerçek dehşet verici olacak. Thomas Labirent'i yenmiş, Alev'de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir. Artık yalan yok.

"James Dashner'ın kitaplarına başlamadan önce derin bir nefes alın."

-Deseret News-

"Hayranlarının Sineklerin Tanrısı, Açlık Oyunları ve Lost'un birleşimi olarak tanımladığı, olağanüstü bir hayatta kalma hikâyesi."

-EW.com -

"Son sayfasına kadar heyecan bitmiyor."
- Kirkus Reviews -

"Müthiş bir macera; sürükleyici, zekice."
-Newsday -

"Merak uyandıran, mutlaka okunması gereken bir seri."
- Seventeen.com -

"Nefes kesici, sinematografik bir macera."
-Publishers Weekly -

"Çığlıklara değer."
- Romantic Times -

New York Times Bestseller'ı, USA Today Bestseller'ı, Book Sense Bestseller'ı, Kirkus Reviews Yılın En İyi Gençlik Kitabı, ALA-YALSA En iyi Genç Yetişkin Romanı, ALA-YALSA Seçkisi

(Tanıtım Büleninden)

Son İsyan - James Dashner
Çeviren: Gizem Yeşildal
Orjinal Adı: Death Cure

Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Pegasus


2 yorum:

  1. Çok güzel bir kitap ama sonu sanki daha farklı olabilirdi.Ya böyle güzel ve değişik kitapları hep yabancılar mı yazacak?

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...